امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
جمعه 10 فروردین 1403
 
 
Friday, March 29, 2024
19 رمضان 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






اخبار

روزنامه واشنگتن:

چالش بستني ايراني براي آمريکا

روزنامه واشنگتن پست آمريکا با انتشار گزارشي  از گشايش قريب الوقوع شعبه بستني ايراني " آيس پک " در منطقه سبز بغداد مي نويسد :‌ " در قلب منطقه ( محافظت شده) سبز بغداد ، يعني درست در چند متري سنگر  بزرگترين سفارتخانه آمريکا در جهان ( سفارت آمريکا در بغداد) چالش  کوچک اما نماديني در برابر نفوذ به زوال آمريکا در عراق به صورت اتاقک کوچکي از شعبه بستني ايراني " آيس پک " شکل گرفته است."
کد : 442 تاریخ : 5:6 - 29 آذر 1389 تعداد بازدید : 14964

به گزارش عصر ايران ، اين گزارش که با عنوان " چالش بستني ايراني براي آمريکا " انتشار يافته در ادامه مي نويسد :‌ " آيس‌پک "، يک امتياز جديد که هدف خود را به چالش کشيدن برتري "فست‌فود " آمريکا در سراسر جهان اعلام کرده است، در ماه ژانويه شعبه منطقه سبز خود را افتتاح خواهد کرد.

واشنگتن پست با اشاره به اين مطلب به نقل از " علي حازم حيدري " مدير عراقي اين شعبه ، مي نويسد که ساخت بناي اين شعبه بستني ايراني در منطقه سبز بغداد در حال تکميل شدن است تا از يک ماه ديگر افتتاح شود.

اين گزارش مي افزايد :‌" آيس پک در اين شعبه خود علاوه بر ارايه 34 نوع بستني به مشتريان عراقي يا خارجي اين امکان را به آنها مي دهد که عبور پر تردد کاروان هاي نظامي مسلح را نيز تماشا کنند.

اين روزنامه آمريکايي در ادامه با اشاره به تفوق ايران به آمريکا در بحران تشکيل دولت جديد عراق مي نويسد : در ماراتن نفس گير تشکيل دولت جديد در عراق اين ايران و نه آمريکا بود که با فشار به مقتدا صدر براي حمايت از انتخاب مجدد نوري مالکي به پست نخست وزيري ، زمينه تشکيل دولت جديد در عراق را به رهبري نوري مالکي هموار کرد ".

واشنگتن پست در ادامه مي نويسد :‌" با وجودي که بستني ايراني آيس پک روز به روز در عراق شعبه هاي خود را افزايش مي دهد اما هنوز از گشايش شعبه هاي فست فود آمريکايي " مک دونالد " در عراق خبري نيست . حيدري 22 ساله به همراه "هادي ليث " 23 ساله که امتياز داير کردن شعبه هاي بستني ايراني آيس پک در سرتاسر عراق را خريداري کرده اند ، مي گويند که اگر طرف آمريکايي تمايل داشته باشد ، آنها خيلي مايلند تا با شرکاي آمريکايي نيز همکاري کنند.

اما واشنگتن پست در ادامه به نقل از اين دو جوان عراقي مي نويسد :‌" ما مي خواستيم که امتياز داير کردن شعبه هاي مک دونالد را از کمپاني آمريکايي بخريم ، اما ترسيديم که ممکن است به شعبه هاي ما حمله کرده و آنها را منفجر کنند".

واشنگتن پست در ادامه به نقل از هادي ليث شريک تجاري حازم حيدري مي نويسد :‌"‌ فروش محصولات ايراني در عراق بسيار راحت تر از محصولات آمريکايي است ، چرا که  نقل و انتقال محصولات ايراني به داخل عراق بسيار آسان تر و فروش محصولات آن نيز بسيار راحت تر است ".

ليث که در سال 2008 با مذاکره با طرف ايراني امتياز داير کردن شعبات اين بستني ايراني در عراق را در ازاي پرداخت مبلغ 800 هزار دلار خريداري کرده است ، به اين روزنامه آمريکايي مي گويد :‌" ما همزمان با کمپاني مک دونالد در اردن هم وارد مذاکره شديم ، اما اين کمپاني براي اعطاي امتياز بسيار سخت مي گرفت و از ما طلب 4 ميليون دلار کرد .


ديپلماسي اقتصادي
پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز