test
 
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
 

Thursday, May 2, 2024
24 شوال 1445
 



Not found


    archive




Name : جوانان در نظام بين الملل
Author : معاونت مطالعات و تحقيقات
Public date : ۶/۹/۸۷
Description :

 اين کتاب شامل 6 فصل به انضمام پيوست‪ها در انتهاي کتاب مي‪باشد .
اين مجموعه نخست (فصل اول) به تعريف مفاهيم کليدي پرداخته و خواننده را با برخي واژگان و اصطلاحات معمول و يا نامأنوس و مفاهيم تخصصي آشنا مي‪کند.
سپس (فصل دوم) پيشينه‪ي تاريخي و مفاهيم و مصاديق جوان و جواني بررسي خواهد شد و براي خواننده تبيين خواهد شد که چگونه مي‪توان جواني را در سه دوره ماقبل مدرن، مدرن و پسا مدرن تعريف کرد.
و بعد (فصل سوم)، نقش جامعه ملل در ترويج و حمايت از حقوق جوانان و سابقه حضور سازمان‪هاي بين‪المللي در عرصه حمايت از حقوق جوانان بيان مي‪شود.
مطلب ديگر (فصل چهارم) در رابطه با جايگاه جوانان در نظام ملل متحد مي‪باشد. بدين‪ترتيب که خواننده با ساختار و کارکرد نهادها و آژانس‪هاي ملل متحد که به نحوي با موضوع جوانان سر و کار دارند به‪طور اجمالي آشنا مي‪شود (پيوست 1) و سپس به مطالعه نقش و فعاليت‪هاي آن‪ها در قبال مسئله جوانان مي‪پردازد.
در بخشي ديگر (فصل پنجم) چهار دهه توسعه ملل متحد بررسي مي‪شود و اين واقعيت تبيين مي‪شود که چگونه پس از گذشت سه دهه، توجه ملل متحد نسبت به توسعه اجتماعي، بيش از پيش مي‪شود و چگونه مقولات و مسائلي جديد مطرح مي‪شوند که باعث شکل‪گيري پارادايم جديد توسعه در دهه 1990 مي‪گردد.
و در نهايت (فصل ششم) به بررسي جايگاه جوانان به عنوان بخشي از منابع انساني جامعه خواهد پرداخت همچنين اهم فعاليت‪هاي سازمان‪هاي بين‪المللي در خصوص توسعه منابع انساني جوانان در دهه 1990 بررسي شده است.
در پايان ، چکيده تحليلي بحث در نتيجه‪گيري خواهد آمد و دورنماي بحث جوانان در نزد سازمان‪هاي بين‪المللي پيش‪بيني مي‪شود.
هم‪چنين در اين کتاب تلاش شده است تا در راستاي کاربردي بودن تحقيق نقش تشکيلات متولي امور جوانان جمهوري اسلامي ايران در فعاليت‪هاي بين‪المللي در مبحثي مستقل در بخش پيوست‪ها بيان گردد.


5/16/2009 3:36:00 AM , Hit: 5018

Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved


 Powered By :
ArmaghanIT