امام مهدي (عج): هر کس در اجراي اوامر خداوند کوشا باشد، خدا نيز وي را در دستيابي به حاجتش ياري مي کند.
 
جمعه 31 فروردین 1403
 
 
Friday, April 19, 2024
11 شوال 1445
 

نخستین دانشنامه مجازی فقه و اصول شیعی افتتاح می‌شود

آغاز ثبت نام شانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث

کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه: امنيت جهاني بدون سلاح هاي کشتار جمعي

هم انديشي جوان ياوران

جشنواره بين المللي فارابي ويژه تحقيقات علوم انساني و اسلامي



نظر شما درباره ي محنوي سايت چيست ؟
عالي
خوب
متوسط
ضعيف






اخبار

بازار جهاني و گسترده محصولات و خدمات حلال

فرصت چند ده ميليارد دلاري پيش روي توليد کنندگان ايراني

 بازار چند صد میلیارد دلاری محصولات حلال از منظر اقتصادی، فرصت شایسته توجهی است که برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها هم به اين امر کمک شایانی خواهد کرد.
کد : 452 تاریخ : 2:56 - 16 بهمن 1389 تعداد بازدید : 14954

دکتر نهاوندیان در کنفرانسي خبری بمناسبت دستاوردهای اجلاس جهانی اتاق‌های بازرگانی (ICC) و نيز برگزاری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی حلال که از 16 تا 19 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود اظهار داشت: بازار چند صد میلیارد دلاری محصولات حلال از منظر اقتصادی، فرصت شایسته توجهی است که برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها هم به اين امر کمک شایانی خواهد کرد.
دکتر عبدالحسين فخاري مديراجرايي مرکز تحقيقات و اطلاع‌رساني اتاق اسلامي (ايکريک) نيز در اين نشست خاطرنشان کرد: دومين نمايشگاه حلال، پرچم پرافتخاري است که مجموع اقدامات عرصه حلال در داخل و خارج کشور را معرفي مي‌کند.
فخاري با اشاره به تصويب استاندارد واحد حلال سازمان کنفرانس اسلامي در سال گذشته، تصريح کرد: اين استاندارد، نخستين سند فقهي است که مورد قبول همه مذاهب اسلامي قرار گرفته و بايد اين هم‌صدايي در جهان اسلام را جشن گرفت.
وي تشکيل شوراي عالي جمهوري اسلامي ايران که کليه مسؤولان کشوري که در زمينه حلال نقش داردند، عضو آن هستند را هم‌صدايي بزرگي در داخل کشور دانست و در ادامه از رونمايي پيش‌نويس حلال در زمينه‌هاي دارو، لوازم آرايشي و بهداشتي و خدمات حلال توسط مرکز تحقيقات و اطلاع‌رساني اتاق اسلامي در نمايشگاه حلال،خبر داد.
فخاري خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در حلال بودن غذاي خوراکي دقت مي‌شود، حلال بودن خوراک روح هم بايد مورد توجه قرار گيرد.
به گفته فخاري، مرکز« ايکريک » امروز محل مراجعه بسياري از کشورها نظير مالزي، کانادا و تايلند درخصوص حلال است و اين مرکز نقش مهمي در استاندارد کردن حلال ايفا مي‌کند.
وي تصريح کرد: ما همه حرکت‌هاي مربوط به حلال را در دنيا رصد مي‌کنيم و اين ديدباني کمک مي‌کند تا باتوجه به آن‌چه در دنيا روي مي‌دهد، بحث حلال را دنبال کنيم.
فخاري در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: ايران رياست اتاق اکو را به مدت سه‌سال از ترکيه تحويل گرفته و فرصتي است تا بتوانيم پيوندي در بين 10کشور عضو اکو ايجاد کنيم.
وي با اشاره به بيانيه پاياني اجلاس اکو افزود: در اين بيانيه مطرح شده که مرکز تحقيقات اسلامي در اختيار 10کشور عضو اکو قرار گيرد تا اين کشورها همکاري بيشتري داشته باشند.
فخاري ادامه داد: هم‌چنين مقرر شد تا نماينده ايکريک در تمام اجلاس‌هاي اکو حضور داشته باشد.
اگرچه هم‌زماني برگزاري نمايشگاه حلال با عيد سال نوي تقويم چيني باعث شده تا برخي کشورها نتوانند در نمايشگاه حضور داشته باشند، اما فخاري از شرکت حدود 13کشور در دومين نمايشگاه حلال خبر داد.
به اعتقاد وي جمعيت مسلمان ايران و فراگيري فرهنگ توليد کالاي اسلامي در ايران باعث شده تا مصرف‌کنندگان در کشورهاي ديگر، اعتماد بيشتري به حلال بودن توليدات ايران داشته باشند.
فخاري خاطرنشان کرد: به 190کشور جهان مي‌توانيم کالاهاي خود را صادر کنيم و بازار بسيار بزرگي در اختيار توليدات ايراني است.
مدير اجرايي ايکريک هم‌چنين خبر داد: نماينده ايکريک در ترکيه، مجوز برگزاري اولين نمايشگاه حلال در ترکيه را دريافت کرده که ظرف سه يا چهار ماه آينده اين نمايشگاه برگزار خواهد شد.


همايش ها,حلال
پیوند مطلب


ارسال نظر

نام
ایمیل
سایت/وبلاگ
* نظر
 

   


Remik International Institute - Copyright©2009 All Rights Reserved

تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است
 اجراء :
ارمغان داده پرداز